Zgierza nie stać na utrzymanie komunikacji

(jaz)
Pierwsze oszczędności już poczyniono: "16" w soboty kursuje co pół godziny, a do niedawna jeździła co kwadrans.
Pierwsze oszczędności już poczyniono: "16" w soboty kursuje co pół godziny, a do niedawna jeździła co kwadrans. archiwum/Express Ilustrowany
Przewozy przynoszą bowiem coraz większe straty, których droższe bilety nie zrekompensują. Wcześniej czy później trzeba będzie ciąć wydatki, a to oznacza mniej kursów.

W tym roku Miejskie Usługi Komunikacyjne będą miały około 800 tys. zł straty. To różnica pomiędzy wpływami z biletów a wydatkami na utrzymanie tramwajów linii 16 i 46 oraz autobusów. Aby ratować sytuację, władze miasta próbowały podnieść ceny biletów (normalnych) o 60 groszy, jednak radni nie zgodzili się na taką podwyżkę. Bilety zdrożeją tylko o 40 groszy. Ponieważ rosną ceny oleju napędowego do autobusów i energii elektrycznej dla trakcji tramwajowej, a systematycznie spada sprzedaż biletów, to wstępne wyliczenia wskazują, że w przyszłym roku komunikacja miejska w Zgierzu będzie miała 1,2 mln zł straty.

- Tych pieniędzy będzie nam brakować, aby utrzymać standard przewozowy na niezmienionym poziomie - mówi Mariusz Miśkiewicz, szef MUK. - Nie możemy zaciągnąć kredytu ani liczyć na ekstra dochody. Musimy pomyśleć o oszczędnościach.

Pierwsze cięcia już poczyniono. W soboty linia 16 jeszcze do niedawna kursowała co kwadrans, teraz jeździ co pół godziny. Odchudzono także kadry w samym MUK. To jednak nie wystarczy, by bilans przyszłego roku wyszedł na zero.

- Pracujemy nad modyfikacją rozkładów jazdy i wyeliminowaniem sytuacji, w których na długich odcinkach pokrywa się kilka linii - mówi Mariusz Miśkiewicz. - Kiedy będzie gotowy "szkielet" nowego układu komunikacyjnego, planujemy konsultacje społeczne. Myślę, że nastąpi to w grudniu. Robimy wszystko, by nie pogorszyć stanu komunikacji w mieście, a jedynie ją zracjonalizować. Trzeba sobie jednak zdać sprawę z tego, że Zgierz ma bardzo gęstą sieć linii autobusowych, a ich częstotliwość jest najwyższa w regionie łódzkim. Biorąc pod uwagę systematyczny spadek liczby pasażerów, takiego luksusu nie da się utrzymać w dłuższej perspektywie.

Tak wygląda pierwszy, polski samochód elektryczny, Izera

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3