Wrócą pociągi do Łowicza

(jaz)
Wymiana toru rozpoczęła się od strony Zgierza, gdzie już położono nowe szyny i podkłady.
Wymiana toru rozpoczęła się od strony Zgierza, gdzie już położono nowe szyny i podkłady. archiwum
Rozpoczęła się wymiana torów na linii Zgierz - Łowicz. Specjalny kombajn usuwa stare szyny i drewniane podkłady, a zamiast nich układa zmontowane wcześniej nowe odcinki toru.

Dziennie można w ten sposób zbudować nawet kilometr nowej linii kolejowej. Po zakończeniu robót trasą tą pociągi pojadą z prędkością 90 km/h, co oznacza, że dystans z Łodzi do Łowicza będzie można pokonać w godzinę, a nie jak to dotąd w dwie i pół.

- Modernizacja linii kosztuje około 60 mln złotych - mówi Marek Olkiewicz, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PLK w Łodzi. - Remont był konieczny, bo torowisko dosłownie się rozsypało. Musieliśmy wprowadzić ograniczenie prędkości do 20 km/h.

Tymczasem ta linia ma się stać częścią Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Będzie to też alternatywna trasa z Łodzi do Warszawy podczas przebudowy dworca Łódź Fabryczna. Roboty potrwają do końca sierpnia br.

W ramach projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej planowane jest utworzenie dwóch nowych przystanków na tej trasie: Glinnik Wieś i Domaniewice Centrum.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie