Dziennie można w ten sposób zbudować nawet kilometr nowej linii kolejowej. Po zakończeniu robót trasą tą pociągi pojadą z prędkością 90 km/h, co oznacza, że dystans z Łodzi do Łowicza będzie można pokonać w godzinę, a nie jak to dotąd w dwie i pół.
- Modernizacja linii kosztuje około 60 mln złotych - mówi Marek Olkiewicz, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PLK w Łodzi. - Remont był konieczny, bo torowisko dosłownie się rozsypało. Musieliśmy wprowadzić ograniczenie prędkości do 20 km/h.
Tymczasem ta linia ma się stać częścią Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Będzie to też alternatywna trasa z Łodzi do Warszawy podczas przebudowy dworca Łódź Fabryczna. Roboty potrwają do końca sierpnia br.
W ramach projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej planowane jest utworzenie dwóch nowych przystanków na tej trasie: Glinnik Wieś i Domaniewice Centrum.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?