Na przystanku kolejowym Zgierz Północ budowana jest mijanka, która pozwoli na przejazd większej liczby pociągów na jednotorowym odcinku Zgierz – Ozorków – Kutno. Rozpoczęła się także budowa drugiego peronu od strony osiedla Proboszczewice. Wykonawca ustawił już betonowe konstrukcje peronu, po ułożeniu na nim nawierzchni zamontowane zostaną ławki i wiaty oraz oznakowanie i oświetlenie. Pasażerowie skorzystają z nowej stacji Zgierz Północ w lipcu br.
Intensywne prace trwają także na stacji Zgierz, gdzie wymieniana jest cała infrastruktura torowa oraz przebudowywane perony. Cztery nowo zamontowane przy wyjściach z podziemnego tunelu windy ułatwią korzystanie z kolei i bezpieczne przechodzenie przez torowisko szczególnie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Budowane jest przejście podziemne, które zastąpi drogę w poziomie szyn. Wykonano już większą część betonowej konstrukcji. Są szyby dwóch wind. Wykonawca pracuje od strony dworca oraz na peronie nr 2. Na każdym z peronów przewidziano oświetlenie, czytelną informację pasażerską i wyraźne oznakowanie oraz ławki i wiaty.
Trwa również przebudowa wiaduktów na terenie Zgierza. Te nowe będą wyższe i szersze, zapewnią bezpieczne przejazdy samochodów wielkogabarytowych oraz przejście pieszych. Między Łodzią Kaliską a Zgierzem oraz dalej w stronę Kutna przebudowywane są cztery wiadukty kolejowe. Nad ul. Długą i ul. Łódzką pociągi jeżdżą jednym torem, na drugim wymieniane są konstrukcje betonowych obiektów.
Przy ul. Łódzkiej środkowe filary zostały usunięte, wzmocniono przyczółki wiaduktu. Obecnie powstają nowe przęsła i tzw. płyta główna dla toru m.in. do elektrociepłowni Zgierz. Pod wiaduktem będzie miejsce na trasę pieszo-rowerową i linię tramwajową. Nad ul. Długą z kolei jest już betonowa konstrukcja wiaduktu. Wykonawca przygotowuje kolejne elementy.
Na jednotorowej linii między Zgierzem a Ozorkowem przebudowywany jest wiadukt nad ul. Szczawińską. Będzie tu nowa szersza konstrukcja. Takie rozwiązanie umożliwi poprowadzenie dwupasmowej jezdni, chodnika oraz ścieżki pieszo-rowerowej. Konstrukcja wiaduktu nad ul. Ozorkowską zostanie odmalowana i pokryta powłoką antykorozyjną.
Modernizacja kolei w Zgierzu jest elementem przebudowy trasy z Łodzi do Kutna na odcinkach Łódź Kaliska – Zgierz i Zgierz – Ozorków w ramach dwóch projektów łącznie o wartości ponad 360 mln zł. Wymieniane są tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Po modernizacji - w 2022 roku - pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?