Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Zgierzu Północ będą dwa tory i dwa perony. Zgierskie wiadukty zostaną poszerzone.

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Trwa budowa przejścia podziemnego na stacji Zgierz
Trwa budowa przejścia podziemnego na stacji Zgierz PKP PLK S.A.
Na przystanku kolejowym Zgierz Północ budowana jest mijanka, która pozwoli na przejazd większej liczby pociągów. Intensywne prace trwają także na stacji Zgierz, gdzie wymieniana jest cała infrastruktura torowa oraz przebudowywane perony.

Na przystanku kolejowym Zgierz Północ budowana jest mijanka, która pozwoli na przejazd większej liczby pociągów na jednotorowym odcinku Zgierz – Ozorków – Kutno. Rozpoczęła się także budowa drugiego peronu od strony osiedla Proboszczewice. Wykonawca ustawił już betonowe konstrukcje peronu, po ułożeniu na nim nawierzchni zamontowane zostaną ławki i wiaty oraz oznakowanie i oświetlenie. Pasażerowie skorzystają z nowej stacji Zgierz Północ w lipcu br.

Intensywne prace trwają także na stacji Zgierz, gdzie wymieniana jest cała infrastruktura torowa oraz przebudowywane perony. Cztery nowo zamontowane przy wyjściach z podziemnego tunelu windy ułatwią korzystanie z kolei i bezpieczne przechodzenie przez torowisko szczególnie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Budowane jest przejście podziemne, które zastąpi drogę w poziomie szyn. Wykonano już większą część betonowej konstrukcji. Są szyby dwóch wind. Wykonawca pracuje od strony dworca oraz na peronie nr 2. Na każdym z peronów przewidziano oświetlenie, czytelną informację pasażerską i wyraźne oznakowanie oraz ławki i wiaty.

Trwa również przebudowa wiaduktów na terenie Zgierza. Te nowe będą wyższe i szersze, zapewnią bezpieczne przejazdy samochodów wielkogabarytowych oraz przejście pieszych. Między Łodzią Kaliską a Zgierzem oraz dalej w stronę Kutna przebudowywane są cztery wiadukty kolejowe. Nad ul. Długą i ul. Łódzką pociągi jeżdżą jednym torem, na drugim wymieniane są konstrukcje betonowych obiektów.

Przy ul. Łódzkiej środkowe filary zostały usunięte, wzmocniono przyczółki wiaduktu. Obecnie powstają nowe przęsła i tzw. płyta główna dla toru m.in. do elektrociepłowni Zgierz. Pod wiaduktem będzie miejsce na trasę pieszo-rowerową i linię tramwajową. Nad ul. Długą z kolei jest już betonowa konstrukcja wiaduktu. Wykonawca przygotowuje kolejne elementy.

Na jednotorowej linii między Zgierzem a Ozorkowem przebudowywany jest wiadukt nad ul. Szczawińską. Będzie tu nowa szersza konstrukcja. Takie rozwiązanie umożliwi poprowadzenie dwupasmowej jezdni, chodnika oraz ścieżki pieszo-rowerowej. Konstrukcja wiaduktu nad ul. Ozorkowską zostanie odmalowana i pokryta powłoką antykorozyjną.

Modernizacja kolei w Zgierzu jest elementem przebudowy trasy z Łodzi do Kutna na odcinkach Łódź Kaliska – Zgierz i Zgierz – Ozorków w ramach dwóch projektów łącznie o wartości ponad 360 mln zł. Wymieniane są tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Po modernizacji - w 2022 roku - pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zgierz.naszemiasto.pl Nasze Miasto