Modernizacja 47,1 km torowiska kosztowała 65 mln zł. Poprawiono stan torów, wymieniono 12 rozjazdów i 43 przejazdy kolejowe. Pociągi po wyremontowanej trasie mogą jechać z prędkością 90 km/godz. Przed modernizacją na niektórych odcinkach było ograniczenie prędkości do 30 km/godz.
Wzdłuż wyremontowanego odcinka znajduje się jedenaście miejscowości - Łowicz, Grudze, Domaniewice, Kamień Łowicki, Głowno, Bartoszewice, Stryków, Swędów, Glinnik, Smardzew i Zgierz.
- Wielu mieszkańców tych miejscowości pracuje w innych miastach. Brak połączenia kolejowego stanowi duże utrudnienie w codziennych podróżach i zmusza mieszkańców do jazdy autobusami lub samochodami. Zakończona modernizacja wraz z powstaniem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zwiększy komfort podróżowania - obiecuje Robert Kuczyński z centrum realizacji inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe.
Po wyremontowanym torowisku mają również jeździć pociągi Tanich Linii Kolejowych do Warszawy, które obecnie kursują przez Koluszki i Skierniewice. Gdy na czas przebudowy zostanie zamknięty dworzec Łódź Fabryczna, to część pociągów do stolicy wyruszy z Łodzi Kaliskiej po wyremontowanych torach, aby przez Sochaczew dotrzeć do Warsza-wy.
Przypomnijmy, że PKP Przewozy Regionalne zlikwidowały połączenia z Łodzi do Łowicza od października 2007 r. Powodem była nierentowność kursów. PKP szacują, że po modernizacji torów, gdy skróci się czas przejazdu, można spodziewać się znacznie większej liczby pasażerów niż przed zamknięciem tej linii.
Czytaj także: Sybiracy odznaczeni
Weź udział w akcji Chcemy Taniego Paliwa - podpisz petycję do rządu
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?