Wykonawcą robót będzie konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Drogowo - Budowlane „KEMY“ oraz MPK-Łódź. Prace zaczną się sporządzenia projektu budowlanego, co zająć ma około pół roku. We wrześniu powinny ruszyć roboty w terenie. Stare torowisko zostanie w całości usunięte, podobnie jak słupy trakcyjne. W jego miejsca zamontowane zostaną nowe szyny, po których tramwaje będą mogły jeździć z podobną prędkością, jak w Łodzi na ulicy Zgierskiej. Dojazd z Helenówka na plac Kilińskiego powinien zająć nie dłużej jak 10 minut.
– Całość remontu planujemy zakończyć do wakacji 2021 roku – zapewnia Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łodź. – O ile miasto do tego czasu wyremontuje także odcinek torowiska na ulicy 1 Maja, tramwaje zostaną uruchomione.
– Mamy środki na niezbędny zakres prac na ulicy 1 Maja od Kuraka do skrzyżowania z ulicą 3 Maja - mówi prezydent Zgierza Przemysław Staniszewski. – Ten fragment torowiska chcemy przywrócić do funkcjonalności za środki budżetowe miasta.
Rewitalizacja linii tramwajowej do Zgierza pochłonie ok. 24 mln złotych. Kwota ta zostanie pokryta wspólnie przez Urząd Marszałkowski (18 mln zł z funduszy europejskich), Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (niecałe 2 mln zł z budżetu państwa) oraz budżet miasta Zgierza.
Na razie nie wiadomo natomiast nic na temat ewentualnej odbudowy fragmentu trasy do Ozorkowa, choćby na odcinku skróconym tylko do Proboszczewic. Były plany, by puścić tam tramwaje dwukierunkowe, które zawracałyby na mijance przy rogatkach Zgierza, ale póki co miasto nie ma konkretnych planów, by takie rozwiązanie wprowadzić.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?