Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Są już nowe szyny dla tramwaju z Łodzi do Zgierza

Redakcja
Coraz bliżej dnia, w którym Zgierz z Łodzią ponownie połączą tramwaje. Odbudowa wyeksploatowanej do granic możliwości linii postępuje, układane są już nowe szyny, po których w przyszłym roku pojadą szybkie tramwaje.

Coraz bliżej dnia, w którym Zgierz z Łodzią ponownie połączą tramwaje. Odbudowa wyeksploatowanej do granic możliwości linii postępuje, układane są już nowe szyny, po których w przyszłym roku pojadą szybkie tramwaje.
Władze Zgierza dotrzymały danej mieszkańcom obietnicy i wystarały się o środki na odbudowę zawieszonego 2 lutego 2018 roku połączenia tramwajowego, które zostało zamknięte ze względów bezpieczeństwa. MPK najpierw obniżyło prędkość wagonów do 10 kilometrów na godzinę, a po paru miesiącach takiego ślimaczego tempa w ogóle zawiesiło ruch, argumentując to możliwością wykolejenia się składu z pasażerami.
Kolejne miesiące upływały na poszukiwaniu źródeł finansowania ewentualnego remontu linii. Prezydent Zgierza przyrzekł przed wyborami, ze linia zostanie odbudowana i słowa dotrzymał. Miasto po dwóch latach starań uzyskało dotację z funduszy unijnych, pewną część dołożył także budżet państwa no i oczywiście samo miasto. Łączna wartość zaplanowanych prac to 24 miliony złotych.
Obecny stan zaawansowania robót to montaż nowych szyn na betonowych podkładach, który trwa od kilku dni. Wcześniej konsorcjum firm Kemy i MPK-Łódź Sp. z o.o. usunęło stare torowisko i resztki sieci trakcyjnej. Ułożono nową warstwę tłucznia, w której posadowione zostały podpory pod nowe słupy podtrzymujące sieć. Teraz z kolei montowane są tory. Prace posuwają się sprawnie, prawdopodobnie jeszcze przed końcem listopada całe torowisko od Helenówka do Kuraka będzie gotowe. Równolegle trwa wymiana pojedynczego toru na odcinku Kurak - plac Kilińskiego. Tu zakres prac jest nieco mniejszy, bo część tego odcinka była remontowana kilka lat temu i nie wymaga wymiany. Można się spodziewać, że do wiosny zasadnicza część robót zostanie wykonana. Pozostanie montaż sieci, podłączenie jej do nowo wybudowanej podstacji trakcyjnej i tramwaje oznaczone numerem 45 znów będą mogły wozić pasażerów z Łodzi do Zgierza.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zgierz.naszemiasto.pl Nasze Miasto