W czwartek symbolicznie wbito pierwszą łopatę pod budowę dwóch odcinków położonych najbliżej Łodzi, czyli Stryków - Łyszkowice i Łyszkowice - granica województwa. Obydwa będą budowane równolegle, termin ukończenia to wiosna 2012 roku.
- Droga będzie miała po dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, szerokość każdego z nich to 3,75 metra plus 3-metrowy pas awaryjny - tłumaczy Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Zarezerwowaliśmy także miejsce na ewentualną rozbudowę w przyszłości jezdni o dodatkowy, trzeci pas ruchu. Droga będzie przystosowana do przenoszenia największych dopuszczalnych obciążeń, czyli 11,5 tony na oś pojazdu.
Na odcinkach, których budowę właśnie rozpoczęto, powstanie 51 obiektów inżynierskich, czyli mostów, wiaduktów, przejść dla zwierząt i kładek dla pieszych. Zaplanowano dwa węzły: Łyszkowice i Nieborów oraz sześć MOP-ów z obszernymi parkingami.
Położony najbliżej Łodzi odcinek budować ma konsorcjum trzech firm chińskich i jednej polskiej. Chińczycy wygrali przetarg, bo zaproponowali najniższą cenę budowy kilometra autostrady spośród wszystkich oferentów. Po ich wygranej pojawiły się spekulacje, że firmy z Kraju Środka będą oszczędzać kosztem standardu wykonania drogi i jakości użytych materiałów.
- Nie ma takich obaw - zapewnia Maciej Zalewski. - Budowa na każdym etapie jest nadzorowana przez naszych inżynierów, rodzaj materiałów także jest ściśle określony w specyfikacji zamówienia. Wybudowany przez chińskie firmy odcinek z pewnością nie będzie odbiegał jakością od pozostałych.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?