Ostatnie elementy tarczy do drążenia tunelu pod Łodzią płyną barkami [Zdjęcia]

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Ostanie 10 elementów większej z dwóch tarcz TBM, które będą drążyć tunel średnicowy w Łodzi, wypłynęło właśnie na dwóch barkach rzeką Ren i dalej Morzem Bałtyckim do Szczecina. W połowie czerwca powinny być w Łodzi.

Załadunek największych elementów traczy odbył się w niemieckim porcie Kehl. Barki wyruszyły rzeką Ren do Morza Bałtyckiego. Po osiągnięciu portu w Szczecinie, co jest przewidywane na początku czerwca, tarcza zostanie przeładowana na trzy barki i wyruszy Odrą w górę rzeki. Ma dotrzeć do portu Cigacice, a stamtąd – do Łodzi.

Płynące do nas urządzenie to największa do tej pory maszyna do drążenia tuneli, jak zastosowano w Polsce! Waży łącznie 2260 ton, tarcza drążąca ma średnicę 13,04 metra. Urządzenie wydrąży dwutorowy tunel z Łodzi Fabrycznej w rejon alei Włókniarzy. Powstaną w nim trzy przystanki: Włókniarzy, Polesie i Śródmieście. W ostatniej chwili udało się uwzględnić w planie przystanek Włókniarzy.

- Cieszę się, że udało się uwzględnić w planie inwestycji przystanek Włókniarzy. I cieszę się, że ta ważna dla łodzian inwestycja dzięki naszemu wspólnemu zaangażowaniu, dzięki też mojej dobrej współpracy z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem oraz dyrekcją PKP PLK, posuwa się do przodu - napisał na swoim profilu FB Wiceprezes Rady Ministrów i Minister Kultury Piotr Gliński.

Astronauci amatorzy polecieli w kosmos

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie