Załadunek największych elementów traczy odbył się w niemieckim porcie Kehl. Barki wyruszyły rzeką Ren do Morza Bałtyckiego. Po osiągnięciu portu w Szczecinie, co jest przewidywane na początku czerwca, tarcza zostanie przeładowana na trzy barki i wyruszy Odrą w górę rzeki. Ma dotrzeć do portu Cigacice, a stamtąd – do Łodzi.
Płynące do nas urządzenie to największa do tej pory maszyna do drążenia tuneli, jak zastosowano w Polsce! Waży łącznie 2260 ton, tarcza drążąca ma średnicę 13,04 metra. Urządzenie wydrąży dwutorowy tunel z Łodzi Fabrycznej w rejon alei Włókniarzy. Powstaną w nim trzy przystanki: Włókniarzy, Polesie i Śródmieście. W ostatniej chwili udało się uwzględnić w planie przystanek Włókniarzy.
- Cieszę się, że udało się uwzględnić w planie inwestycji przystanek Włókniarzy. I cieszę się, że ta ważna dla łodzian inwestycja dzięki naszemu wspólnemu zaangażowaniu, dzięki też mojej dobrej współpracy z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem oraz dyrekcją PKP PLK, posuwa się do przodu - napisał na swoim profilu FB Wiceprezes Rady Ministrów i Minister Kultury Piotr Gliński.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?