Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mija 5 lat od likwidacji najdłuższej podmiejskiej linii tramwajowej Łódź - Ozorków. Czy jest szansa na powrót linii 46?

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Ozorkowski samorząd rozwiązał kwestię komunikacji ze Zgierzem i Łodzią za pomocą przedłużenia do Ozorkowa zgierskiej linii autobusowej nr 10, do kursowania której dopłaca ozorkowski budżet rocznie 1,7 mln zł.

ZOBACZ ZDJĘCIA
Ozorkowski samorząd rozwiązał kwestię komunikacji ze Zgierzem i Łodzią za pomocą przedłużenia do Ozorkowa zgierskiej linii autobusowej nr 10, do kursowania której dopłaca ozorkowski budżet rocznie 1,7 mln zł. ZOBACZ ZDJĘCIA Krzysztof Szymczak
Ozorkowski samorząd rozwiązał kwestię komunikacji ze Zgierzem i Łodzią za pomocą przedłużenia do Ozorkowa zgierskiej linii autobusowej nr 10, do kursowania której dopłaca ozorkowski budżet rocznie 1,7 mln zł.

Tramwaj linii 46 nie kursuje 5 lat

Mija 5 lat od likwidacji linii tramwajowej z Łodzi do Ozorkowa. Zawieszenie ruchu miało być czasowe, jednak przez połowę dekady udało się wyremontować i przywrócić ruch tramwajów tylko na krótkim fragmencie Łódź - Zgierz. Dalszy odcinek linii - od Zgierza do Ozorkowa nadal jest nieczynny i nic nie wskazuje, aby w najbliższym czasie cokolwiek się zmieniło. Rozkradziono sieć trakcyjną, a tory zostały zasypane. Przejazd nimi jest niemożliwy.

Władze Ozorkowa podejmowały wiele prób pozyskania środków na modernizację tej linii, ale nie przyniosło to rezultatu. Większa część odcinka toru od Zgierza do Ozorkowa przebiega przez gminę Zgierz, która nie jest zainteresowana jego rewitalizacją, nie dysponuje też środkami, które mogłyby być wkładem własnym w przypadku pozyskania funduszy unijnych.

Co zamiast tramwaju?

Ozorkowski samorząd rozwiązał kwestię komunikacji ze Zgierzem i Łodzią za pomocą przedłużenia do Ozorkowa zgierskiej linii autobusowej nr 10, do kursowania której dopłaca ozorkowski budżet rocznie 1,7 mln zł. Z wyliczeń miasta wynika, że gdyby uruchomić tramwaj, koszty byłyby prawie dwa razy wyższe. Wcześniej trzeba by wydać niemal 100 milionów na odbudowę torowiska. To wszystko sprawia, że na powrót tramwajów 46 raczej szans już nie ma.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Mija 5 lat od likwidacji najdłuższej podmiejskiej linii tramwajowej Łódź - Ozorków. Czy jest szansa na powrót linii 46? - Express Ilustrowany

Wróć na zgierz.naszemiasto.pl Nasze Miasto