Marek Olkiewicz, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK S.A. w Łodzi, przejazd w Marcjance ma kategorię D z powodu małego ruchu. Zainstalowanie tam po wypadku sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej kosztowałoby milion zł. Na terenie działania łódzkiego zakładu znajduje się aż 368 przejazdów. Na podniesienie bezpieczeństwa na tych mało ruchliwych nie ma pieniędzy.
Pani Lucyna, mieszkanka Smardzewa opowiada, że większość stałych mieszkańców i działkowiczów mieszka po prawej stronie toru, a przystanek po modernizacji pozostawiono po lewej. To zmusza ludzi do przechodzenia przez ruchliwą linię kolejową. Na przejeździe zbudowano bariery zawężające przejście, ale powinna być tu dodatkowo sygnalizacja świetlna. Tak samo niebezpiecznie jest na przejeździe na ul. Słonecznej w Łagiewnikach Nowych.
Dyr. Marek Olkiewicz tłumaczy, że przystanek zachowano w dawnym miejscu, bo projektant musiał przestrzegać prawa budowlanego. Tak zwany labirynt zaś to standardowe zabezpieczenie przejścia. Nie wymaga dodatkowego instalowania sygnalizacji.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?