Dorota Jankiewicz, rzecznik zgierskiego magistratu mówi, że stawki za wywóz śmieci zostały skalkulowane tak, by pokryć koszty wywozu odpadów z całego miasta, ale bez żadnego zysku z tej działalności. Od 1 lipca mieszkańcy nie będą już musieli indywidualnie zwierać umów na wywóz śmieci ze swoich posesji, zrobi to za nich miasto. Miasto wybierze też firmę, która będzie opróżniała kontenery i pojemniki na każdej zgierskiej posesji.
Opłata za wywóz śmieci będzie niezależna od ich ilości. Stawka uzależniona jest wyłącznie od tego, czy ktoś zadeklaruje segregowanie odpadów, czy nie. 15 zł zapłacą mieszkańcy zamierzający wrzucać wszystko do jednego pojemnika, a 10 zł ci, którzy swoje śmieci poddadzą selekcji, czyli oddzielą surowce do ponownego wykorzystania - szkło, papier, plastik i metal.
O tym, na którą opcję się zdecydują, zgierzanie muszą poinformować Urząd Miasta do 31 marca.
Dorota Jankiewicz informuje, że opłaty za odbiór nieczystości powinny być wnoszone na konto magistratu do 10 dnia każdego miesiąca. Śmieci niesegregowane z domów jednorodzinnych będą odbierane raz na dwa tygodnie w okresie od 1 kwietnia do 30 września i raz na miesiąc od 1 października do 31 marca, a segregowane w miarę potrzeb, ale nie rzadziej niż raz na miesiąc. Budynki wielorodzinne zostaną objęte odrębnym harmonogramem odbioru.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?