PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczyna remont linii sieradzkiej na odcinku Pabianice - Łask. Prace będą prowadzone w trzech fazach. Największe utrudnienia czekają na pasażerów od 20 do 29 maja. Na tym odcinku uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza. Za połączenia w godzinach szczytu Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi jednocześnie od dwóch do trzech autobusów. Majowe prace mają przygotować infrastrukturę do modernizacji całej linii, która rozpocznie się w czerwcu i potrwa do połowy 2020 roku. W maju na odcinku Pabianice - Łask będą zbudowane rozjazdy na przystanku Dobroń, co pozwoli na mijanie się tam pociągów, co zwiększy przepustowość linii podczas dalszej modernizacji. Prace na odcinku Pabianice - Łask będą prowadzone w trzech etapach.
Etap pierwszy
W dniach 16-19 maja zostanie wprowadzony ruch jednotorowy na odcinku Pabianice - Łask w godzinach od 22 do 2.10, co będzie przyczyną zmiany rozkładu jazdy dwóch ostatnich pociągów z Łodzi do Sieradza i ostatniego pociągu z Sieradza do Łodzi.
Etap drugi
Od 20 do 29 maja będzie wprowadzony ruch jednotorowy dwukierunkowy przez całą dobę. Oznacza to bardzo duże ograniczenie przepustowości linii. Z 34 pociągów w pełnej relacji przejedzie tylko 8 składów. Cztery w godzinach porannych z Sieradza do Łodzi i cztery w godzinach popołudniowych z Łodzi do Sieradza. Pozostałe 26 pociągów na odcinku Pabianice - Łask zostanie zastąpionych autobusami. Postoje będą zorganizowane w Pabianicach i Łasku przy stacjach kolejowych, natomiast w Chechle, Dobroniu i Kolumnie w wyznaczonych miejscach w ciągu drogi wojewódzkiej nr 482.
Etap trzeci
Od 30 maja do 6 czerwca na odcinku Pabianice - Łask w godzinach od 22 do 2 zostanie wprowadzona całkowita przerwa w ruchu pociągów. Dwa ostanie pociągi w relacji Łódź - Sieradz i ostatni z Sieradza do Łodzi zostaną pomiędzy Pabianicami a Łaskiem zastąpione autobusami.
Modernizacja linii Łódź - Sieradz
W maju działania zaczną się na stacji Zduńska Wola. Od 10 czerwca ruszą główne prace na szlakach Łask - Gajewniki i Gajewniki - Zduńska Wola oraz stacji Łask. Potrwają do I kwartału 2019 roku. Następnie będą roboty na szlakach Łódź Kaliska - Retkinia, Retkinia - Lublinek oraz Pabianice - Dobroń wraz ze stacją Lublinek i Pabianice. Ten etap zakończy się w I kwartale 2020 roku. W końcowej fazie planuje się prace na szlaku Lublinek - Pabianice oraz likwidację tymczasowego posterunku odgałęźnego Dobroń. Zakończenie projektu zaplanowano na III kwartał 2020 roku.
Po modernizacji 42-kilometrowego odcinka linii nr 14 skróci się czas podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą o ok. 15 minut. Prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h. Na stacjach i przystankach: Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń oraz Kolumna pasażerowie zyskają oczekiwany komfort obsługi. Będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie. Na stacjach Pabianice i Zduńska Wola powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Ulotki z rozkładem jazdy od 16 maja do 6 czerwca dostępne będą od 14 maja w kasach oraz u kierowników pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Rozkład jazdy ŁKA dostępny jest również na stronie internetowej www.lka.lodzkie.pl.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?