Internauci w trakcie głosowania zadecydowali o tym, jakie logo będzie reprezentować Polskę w jej staraniach o organizację International EXPO 2022 w Łodzi.
Autorem znaku, który od dziś będzie służyć światowej promocji Łodzi ubiegającej się o organizację International EXPO 202, jest studio Ortografika. Drugie miejsce zajęła praca stworzona przez Jakuba Pieczyńskiego. Trzecia nagroda trafi do Atom Agency.
Autor najwyżej ocenionego projektu otrzyma 5 tys. złotych oraz propozycję podpisania kontraktu wartego 40 tys. złotych na przygotowanie rozszerzonej księgi znaku albo wynagrodzenie w wysokości 10 tys. złotych za przeniesienie pierwszeństwa do uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy i przeniesienie praw autorskich. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 3 i 2 tys. złotych.
Na konkurs wpłynęło łącznie 180 prac nadesłanych przez profesjonalnych projektantów, pasjonatów grafiki użytkowej i agencji kreatywnych z Polski i zagranicy.
Kandydatura Polski zostanie oficjalnie zgłoszona w połowie roku w Międzynarodowym Biurze Wystaw (BIE) w Paryżu. Kluczowe dla powodzenia projektu jest pozyskanie głosów 168 państw członkowskich BIE, które przyznaje prawa do organizacji wystaw i nadzoruje ich przygotowania.
Wkraczamy w decydujący moment ubiegania się o EXPO 2022 dla Polski i Łodzi - powiedziała prezydent Zdanowska
Tematem EXPO 2022 będzie rewitalizacja obszarów miejskich, która dotyczy niemalże każdego państwa, rządu i mieszkańca na świecie, a jej znaczenie w kolejnych latach będzie wzrastać.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?